وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

ساندویج مرغ بسیار خوشمزه

1396/9/22 14:20
295 بازدید
اشتراک گذاری

                           

از وبلاگ فست فود سمیر برداشتم خیلی خوشمزه بودآرام

اول یه تیکه کره ته قابلمه بزارید و بعد سینه مرغ رو هر چقدر که دوست دارید بزارید روش.

لازم نیس کره خیلی زیاد باشه. شعله رو ملایم کنید تا کره آب بشه. مرغ رو یه تفت خیلی کوچولو بدید با کره و نمک بزنید و بعد یه ته استکان زعفرون دم کرده یا میتونید آب تنها ولی آب زعفرون باشه بهتره به مرغ اضافه کنید و درش رو بزارید و دیگه برندارید. بزارید مرغ با همون یه ریزه آب حسابی مغز پخت بشه.(من سیر دو حبه اضافه کردم)

وقتی پخت مرغ رو تیکه تیکه کنید. نباید ریش ریش بشه باید تیکه هاش قشنگ دیده بشه.

بعد پیاز داغ کنید. من توی همون قابلمه ای که مرغ توش بوده و مرغشو خارج کردم پیاز داغ میکنم. اینطوری که پیاز رو خلالی نازک میکنم بعد میریزم توی همون کره و زعفرونی که باقیمونده. شعله رو ملایم میکنم تا اروم اروم یه پیاز خوش عطر بهم بده. ولی اگه عجله دارید پیاز داغ معمولی درست کنید. اونطوری طعمش یه چیز دیگه میشه.

بعد مرغ رو توی پیاز داغ تفت بدید.(ادویه مخصوص مرغ اضافه کردم بعلاوه سیرهایی که در پخت استفاده کرده بودم) خیلی لازم نیس سرخ بشه. بعد کنسرو سبزیجات یا ذرت تنها رو بریزید توش. 

بعد قارچ ورقه شده رو اضافه کنید و تفت بدید اما نزارید قارچ آب بندازه.

حالا توی یه ظرف سس مایونز هرچقدر که دوس دارید و چاقی لاغریتون اجازه میده بریزید. بهش آبلیمو اضافه کنید. توی این غذا باید مزه ی آبلیمو کاملا حس بشه. البته اگه ترشی رو دوس داره اگه ندارید که کمتر بریزید.(من خودم ابلیمو را به قارچ ها اضافه کردم دیگه به سس نزدم سس هم ترکیب مایونز ماست ترش و نمک و نعنا بود عالی شده بود حتما نعنا را امتحان کنید و اینکه ادویه مخصوص مرغ در طعم بی نظیرش بی تاثیر نبود).

فلفل سیاه اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا یکدست بشه.

بعد به موادتون که روی گاز هست اضافه کنید و سریع هم بزنید تا با مواد ترکیب بشه و شعله رو خاموش کنید.

یا سالاد و فبفل دلمه ای و شور سرو شد.

 

                      

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)