وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

ترشی کلم قرمز

1394/4/5 18:44
395 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

           نام: DSC_0661.JPG نمایش: 950 اندازه: 74.6 کیلو بایت 

كلم*قرمز را در اندازه*هاي دلخواه خرد كرده و در آبكش مي*ريزيم. نمك را روي كلم*ها پاشيده و آنها را كمي هم مي*زنيم تا نمك*ها حل شوند و مواد را به مدت يك ساعت به همين صورت مي*گذاريم بماند، سپس كلم*ها را آبكشي كرده، كمي كه آب آن رفت در ظرف موردنظر ريخته و روي آن را با سركه پر مي*كنيم. اين ترشي را مي*توان در كنار غذاهاي گوشتي سرو كرد يا سركه آن را كه بسيار خوشرنگ است با مايونز تركيب كرده و مي*توانيم از آن براي سالاد استفاده كنيم و براي اين كه ترشي زياد سركه را از بين ببريم بهتر است دو قاشق شكر به مايونز اضافه كنيم.[/JUSTIFY]
منبع: نشریه خانواده سبز

دستکاری من:

نصف سرکه و نصف ابغوره اضافه کردم تا خیلی ترش نشه.نه

ابتدا مثل روش صفحه اول کلم خرد شده را با نمک خیس کردم سپس شستم بعد مثل روش منصوره جون ترشی کردم نصف سرکه نصف ابغوره روشم نعنا خشک ریختم.
             نام: DSC_0657.jpg نمایش: 71 اندازه: 92.6 کیلو بایت

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)