وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 11 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

حلوای ارد نخودچی

1394/4/5 18:28
476 بازدید
اشتراک گذاری

               نام: DSC_0722.JPG نمایش: 1347 اندازه: 70.5 کیلو بایت

دستور اصلی اینه که از مامی سایت برداشتم.


موادلازم : آرد نخود چي : 300 گرم 
روغن يا ترجيحاً كره : 200 گرم 
هل : یک قاشق مربا خوری 
زنجبيل : یکقاشق مربا خوری 
پودر قند : 250 گرم 
گردو نگيني : نصف لیوان 
شكلات تیره: 100 تا 150گرم 
دارچین : به دلخواه 
آرد را حتماً الك كنيد. آرد نخود چي نياز به تفت دادن زياد ندارد چون قبلاً نخود چي مورد استفاده در آن تفت داده شده است. بعد از حدود 15 دقيقه تفت دادن آرد نخود چي روي حرارت ملايم كره را به آرد بيفزاييد مقدار كره به حدي باشد كه آرد مخود چي خمير مانند شود كمي هم اين خمير را روي شعله تفت دهيد تا آب كره تبخير شود بعد پودر قند - زنجبيل و هل (به دلخواه) را افزوده و مواد را خوب به خورد هم بدهيد . ته سيني مناسبي را مرطوب كرده و كيسه فريزر را روي آن پهن كنيد مواد را روي كيسه فريزر ريخته و به ضخامت ا الي 5/1 سانت باز كنيد و در حالي كه خمير داغ است شكلات را روي آن رنده كنيد . گرمي خمير شكلات را آب ميكند روي شكلات كمي دارچين و گردوي ريز خرد شده پاشيده و خمير را به كمك نايلون رول كنيد. و به همين شكل داخل يخچال بگذاريد تا كمي خودش را بگيرد ولي سفت نشود اگر رول شما سفت شود برش آن سخت شده و مي تواند باعث خرد شدن 
حلوا 
شود. به كمك چاقوي نازك و تيزي رولت را به ضخامت هاي يكسان و دلخواه برش داده و در ظرف مورد نظر بچينيد. و از طعم آن لذت ببريد.

حالا تغیرات من:

گردو شکلات اب شده اضافه نکردم.

فقط من توی قالب که با پلاستیک فریزر پوشونده بودم داغ داغ ریختم روش رو صاف کردم گذاشتم یخچال ببنده سپس برش دادم.

حلوا به روایت تصویر:

نام: DSC_0703.JPG نمایش: 84 اندازه: 62.5 کیلو بایت

نام: DSC_0704.JPG نمایش: 84 اندازه: 76.7 کیلو بایت

نام: DSC_0712.JPG نمایش: 85 اندازه: 70.2 کیلو بایت

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)