وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 11 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

حلوای آرد گندم

1396/9/18 11:51
324 بازدید
اشتراک گذاری

                             نام: DSC_11591.jpg نمایش: 1514 اندازه: 65.8 کیلو بایت

حلوای روضه برای 28 صفر منزل مادر شوهر عزیز
چقدر تزیین حلوا سخته ،افرین به دوستان هنرمند که حلوا رو عالی تزیین می کنن الهی همیشه سلامت باشن
من هر کاری کردم نتوستم با ماسوره گل بزنم  .

(انشالله دوباره امتحان میکنم چون خیلی دوس دارم یاد بگیرم ) مثل همیشه با کاتر گل مینا تزیین کردم دورش هم شکوفه زدم و خلال پسته ، همه میگفتن وای چه عالی شده تو دلم میخندیدم .به همسرم میگم اگه تزیین حلوای دوستان مامی سایتیمو نگاه میکردن اصلا حلوای من رو نمیپسندیدن

حلوای ارد گندم طبق دستوری که همیشه خودم درست میکنم ،به قول خودم همه چی 1 لیوان :ارد 1 لیوان، روغن مایع نصف لیوان، برای شربت هم شکر 1 لیوان، اب 1 لیوان ، گلاب و هل و زعفران هم همینطوری میریزم.
ارد رو که الک کردم ، میذارم روی حرارت تا تفت بخوره همیشه تو قابلمه تفلون نزدیک 1 ساعت تفت میدادم تا به رنگ دلخواه برسم، ایندفعه توی روحی تفت دادم که در کمتر از 15 دقیقه رنگش عوض شد و تیره شد،بعد روغنو اضافه کردم ،بازم چند دقیقه تفت دادم ، شربتم همزمان با تفت ارد ، درست کردم نکته اینکه من نمیذارم شربت خیلی ولرم شه حتی یه موقع زیر تابه یا قابلمه حلوا رو خاموش میکنم و شربت داغ رو اضافه میکنم و سریع که هم میزنم اصلا گلوله گلوله نمیشه و زیر حرارت رو روشن میکنیم حلوا رو روی حرارت مدام هم میزنیم تا اب اضافیش کشیده بشه و بتوان در تابه حلوا رو تکون داد یا به اصطلاح حالت گهواره تکون بخوره.

طعم حلوا عالی بود اینبارهمه مواد را  5 برابر کردم (فقط برای شربت شکر رو 3/4 لیوان گلاب 1/4 لیوان،برای حلوا رو غن رو چشمی میریزم که همینم کار دستم داد و نتوستم با ماسوره رز بزنم)
فقط اگه خواستین به تزیینم بخندید اروم بخندید دستتون هم جلوی دهنتون بگیرید کسی نفهمه اینجوری
اگه اینجوری بخندید سوسک میشین ها از من گفتن بود

                                       

                                      

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)