وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 15 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

کیک سیب و دارچین1

1393/3/5 11:02
314 بازدید
اشتراک گذاری

                                      

امروز یه دستور خوشمزه رو که از وبلاگ لذت اشپزی الی جون http://ashpazkhune-man.blogfa.com/ برداشتم را برای دخترم به یادگار میگذارم.5891.gif

مواد لازم : 5819.gif

آرد 2 پیمانه

شکر 2 پیمانه

ماست 1 پیمانه

کره 50 گرم

تخم مرغ 3 عدد

سیب سفت 3 عدد

بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری

وانیل 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه:5820.gif

ابتدا فر را روی درجه 180 روشن نموده و همه مواد را به دمای محیط می رسونیم . کره را آب می کنیم که من از روش فری استفاده می کنم به اینصورت که ظرف فلزی حاوی کره رو درفر قرار میدهم تا با حرارت فر آب بشه. کره من 35 گرم بود مقداریش هم برای چرب کردن قالب استفاده کردم به همین خاطر از 17 گرم روغن جامد استفاده کردم .قالب فلزی یا تفلون  را با روغن که من از کره استفاده کردم چرب نموده و با الک ارد پاشی کرده یا کاغذ روغنی انداخته  ولی قالب سیلیکونی نیاز به چرب کردن و کاغذ روغنی نداره. سپس قالب را چرخانده تا ارد به همه جای قالب و دیواره ها برسه و ارد اضافی را خارج نموده و طبق تجربه خاله زهره در یخچال قرار میدهیم تا خنک بمونه.

حالا بریم سراغ ترکیب مواد :5817.gif

آرد و بکینگ پودر را 3 مرتبه الک نموده.شکر ، روغن مایع و کره را با دور تند همزن زده تا کمی روشن شوند. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی افزوده .در این مرحله وانیل هم اضافه می کنیم.ماست را هم با مواد ترکیب نموده که من آب روی ماست رو گرفتم .سیب را پوست گرفته وبرشهای خلالی میدهیم نه خیلی کلفت که مانع  پف کردن کیک باشه و نه خیلی نازک که در کیک فرو بروند در ضمن شما هم  کنارم از سیبها نوش جان کردی.

آرد را هم کم کم به مواد افزوده و با دور کند همزن و یا با همزن دستی مخلوط می کنیم و در قالب میریزیم. سطح مایه را صاف نموده و سیب ها را بصورتی که اسلایس بعدی کمی روی قبلی قرار گیرد می چینیم، به اینصورت در مایه کیک فرو نمی روند.روی سیب ها دارچین وشکر میریزیم.من کمی هم کشمش وسط مایه ریختم.

طبق معمول ، فر منم که دایم خاموش میشه ،الان که مینویسم کیک داخل فر قرار داره امیدوارم فر دیگه خاموش نشه و کیک خوبی از آب در بیاد.

بعد از 1ساعت و ربع با خلال دندون امتحان کردم کیکم پخته بود.بگذریم که در حین پخت 3 بار فر خاموش شد ولی خوشبختانه پف کیک  نخوابید . گریل روشن کردم که روی کیک  کمی طلایی بشه، دیدم که سیب ها میسوزند به همین خاطر گریل را خاموش کردم .الانم داره تو فر خنک میشه.

ولی دختر نازم نمیدونی چه عطری تو فضای اشپزخونه پیچیده. عطر دارچین بیهوشم کرده  منم که روزه ام منتظرم وقت افطار برسه. 


کیک سیب و دارچین به روایت تصویر:

اینم یه عکس با کیفیت با دوربین بابایی

با یه فنجای شیر می چسبه5840.gif

نوش جان.

پسندها (1)

نظرات (0)