وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 15 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

میرزاقاسمی

1393/3/7 11:35
199 بازدید
اشتراک گذاری

                                             

مواد لازم:

بادمجان قلمی 8الی10 عدد

سیر 3 حبه

گوجه 2 عدد

تخم مرغ به ازای هر نفر 1عدد (ولی من  خودم برای این مقدار که برای 2 نفر بود 1عدد داخلش ریختم و یکی هم برای تزیین )

زردچوبه به میزان لازم

نمک وفلفل به میزان لازم

روغن مقداری


طرز تهیه:

ابتدا بادمجان ها را کبابی کرده و هنگامی که داغ هستند در کاسه اب سرد گذاشته و پوست گیری می کنیم.سپس میکس نموده  ، گوجه وسیر رنده شده را هم افزوده . روی حرارت قرار می دهیم تا اب اضافی ان کشیده شود .مقداری روغن اضافه کرده  و پس از ان  تخم مرغ را شکانده و مدام هم میزنیم تا تخم مرغ در همه جای غذا مخلوط شود . اگر خواستی یه تخم مرغ هم وسطش شکانده وقتی بست، غذا اماده است . شمالی ها با همان ظرف که میپزند سر سفره می اورند. ولی چون من میخواستم در ظرف دیگری سرو کنم تخم مرغ را جدا پخته رویش گذاشتم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)