وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

کیک صبحانه

1399/1/14 18:31
229 بازدید
اشتراک گذاری

سلام این کرونا حالمون رو حسابی گرفت حال و حوصله نداشتم دستور شیرینی بذارم البته برای بچه ها درست کردم حالا شاید گذاشتم. ببخشید بدقول شدم مخصوصا به دوست عزیزم  تو نی نی وبلاگ زهرا جان عذر میخوام 🙏.

فعلا دستور کیک صبحانه را میذارم که عالی بود. من هم در قالب لوف پختم هم کاپ کیک.

مواد لازم:

-آرد 2 پیمانه

-شکر 1 پیمانه

-تخم مرغ 3 عدد درشت(در صورتی که تخم مرغ هاتون کوچک هستن 4 عدد استفاده کنین.)

-روغن مایع

-ب پ:2 ق م

-وانیل:یک چهارم ق م

-شیر :یک دوم لیوان

*میشه با 1 لیوان ماست هم به جای شیر کیک رو پخت.

-گردو یا کشمش به دلخواه

-پودر کاکائو به دلخواه

طرز تهیه:

فر را روی دمای 180 درجه روشن کنید.

ارد و ب پ را الک کرده

قالب مناسب را اماده کنید. د

ر کیک هایی که باید تخم مرغ و شکر رو با هم زن بزنیم ابتدا کمی تخم مرغ رو با همزن بزنین و بعد شکر رو به اون اضافه کنین.

اینجور تخم مرغ خیلی بهتر باز میشه و اصلا دونه های زده پراکنده نمیشن

شکر را به تخم مرغ ها اضافه کرده و همراه با وانیل با همزن میزنیم تا حدی که سفید و کشدار شود،دور همزن را کند کرده روغن را به آرامی از گوشه ظرف اضافه میکنیم.

شیر و ارد را به تناوب به مواد اضافه کنید و با ویسک دستی مخلوط کنید

در صورت دلخواه گردو و کشمش غلطانده در ارد را به مواد اضافه کنید تا کیک مغزدار داشته باشین(من کشمش اضافه کردم) 

البته لازم به ذکره که میتونین انواعی از مغز ها و یا شکلات و میوه های خشک شکری و غیره رو در ترکیب با این کیک استفاده کنین.

همه چی بستگی به ذائقه و سلیقه ی شما داره

-این کیک بسیار لطیف و خوشمزه ست و میتونین اون رو بیس قرار بدین و طعم های مختلفی رو باهاش به وجود بیارین

به عنوان مثال:

*میتونین به مقداری از موادتون 1 ق چ پودر کاکائو که در 1 ق چ اب داغ حل کردین اضافه کنین و کیک دو رنگ شکلاتی درست کنین.

*با افزودن کمی زعفران دم کرده به مایه ی کیک میتونین کیک زعفرانی خوشمزه ای رو تجربه ای کنین

تو این مورد میتونین از هل به جای وانیل استفاده بفرمایین چون همخوانی بیشتری با زعفران داره

میزان هل رو 1 ق چ در نظر بگیرین.

 

پسندها (6)

نظرات (4)

زهرا‌بانوزهرا‌بانو
14 فروردین 99 19:09
سلام خاله جون خوشحالم که برگشتید
وای من عاشق کیکم واسه صبحونه، دستتون درد نکنه بابت گذاشتن دستور پختش
مامان گل های بهشتی
پاسخ
فدات عزیزم خوبی من درگیر درسهای دخترمم
مامان فاطمهمامان فاطمه
14 فروردین 99 20:35
حتما درسش میکنم دوست خوبم 
نرگسنرگس
15 فروردین 99 15:23
ما شما رو با افتخار دنبال کردیم ، خوشحال میشیم شما هم ما رو دنبال کنید...🌸
مامان گل های بهشتی
پاسخ
ممنونم
عمه فروغعمه فروغ
15 فروردین 99 17:18
نوش جان