وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 9 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

مافین خرما و گردو

1393/4/27 19:30
834 بازدید
اشتراک گذاری

                              

از سری اموزشهای بدون نیاز به همزن برقی

بر گرفته از اموزش خانم احدی نازنین در برنامه خانه مهر

مواد لازم:

خرما 200 گرم

شکر 150 گرم

اب 1/3 پیمانه

روغن مایع 1/2 پیمانه

شیر 1 پیمانه

تخم مرغ 2 عدد متوسط

دارچین نصف قاشق چایخوری

ماست 2 قاشق سوپخوری

گردو 50 گرم

بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

طرزز تهیه:

خرما، شکر و اب را مخلوط کرده روی حرارت گذاشته تا خرما له شود و اب و شکر به خوردخرما بروند.

در ظرفی روغن مایع ، شیر و 2 عدد تخم مرغ ها را با مفتول دستی میزنیم در حدی که مخلوط شوند سپس 2 قاشق سوپخوری ماست را اضافه کرده.

در ظرف دیگر  به ارد الک شده با بکینگ پودر و دارچین ، گردوی خرد شده را اضافه کرده. سپس وسط مواد حفره ای ایجاد نموده و مایعات را افزوده و مخلوط کرده خرمای نرم شده و سرد شده را هم اضافه کرده .

کف و دیواره قالب مافین یا فنجانهای چینی را چرب نموده اگر از کپسول استفاده مینمایید نیازی به چرب نمودن قالب نیست ، 2/3 قالبها را از مواد پرنموده بوسیله قیف بدون ماسوره یا اسکوپ که من از 2 تا قاشق استفاده کردم.در طبقه بالای فر از پیش گرم شده با حرارت 200 درجه سانتی گراد قرار دهید. خانم احدی گفتند 20 تا 25 دقیقه ولی فر من چون دمایش تنظیم نیست و دایم خاموش میشه 1 ساعت و نیم برد تا بپزه. 

نکات:

*خانم احدی نازنین طبق همه اموزشهایش که بیشتر در قسمت نانها است ، اول مواد خشک را مخلوط می کند سپس حفره ای در وسط مواد ایجاد کرده بعد مواد مایع مخلوط شده را اضافه میکند ولی من فراموش کرده همه مواد را پشت سر هم اضافه کردم.

*نشانه پخت کیک ها و کاپ کیک ها اینست که اگر خلال داخلشان کنی ذره ای به خلال نچسبند.* این مقدار 14 عدد مافین میدهد ، برای من 9 عدد فنجان داد (ارتفاع قالب مافین کوتاهتر از فنجان است).

به روایت تصویر:

  اب ، شکر و خرما                                                                                                                                                                  

      

                        

 

پسندها (1)

نظرات (0)