وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 10 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

هلیم(حلیم)

1393/9/8 8:24
276 بازدید
اشتراک گذاری

               

نام: DSC_1818.JPG نمایش: 19 اندازه: 77.1 کیلو بایت

ابتدا گندم پوست کنده که من برای هر نفر به طور تقریبی 100 گرم در نظر می گیرم را کامل پاک میکنیم و میشوریم (من خودم گندم پوست کنده بسته بندی سپیدار را راضیم) بعدتو قابلمه اب میریزیم تاحدی که روی مواد رو بپوشونه .گوشت مورد نظرمون یا مرغ یاگوشت گوسفندی یا بوقلمون را هم اضافه میکنیم من هر سه گوشت را تو هلیم خوردم ولی به نظرمن با گوشت گوسفندی طعم مطبوع تری داره (چون اون دوتا بوی ضحم دارن) دمبه را هم البته اوایلاضافه میکردم و برای مهمان اضافه میکنم. با شعله زیاد میذاریم جوش بیاد بعد کامل ابشو خالی میکنیم چون گندم کف میکنه موقع جوش گوشت هم که مواد تیره مانندی ازش خارج میشه دوباره پر ابش میکنیم ولی اینبار لب تا لب. وقتی جوشید زیرش رو بسیار کم میکنیم(از بالا) تا حدی که فقط جوشهای ریز بزنه و درش رو کج میذاریم چون گندم سر میره. میذاریمش به امان خدا .نکته مهم : در هیچ یک از مراحل کار همش نزنید چون لعاب داره ته میگیره ولی تا هم نزنید هیچیش نمیشه . 6-7 ساعته می پزه .من همیشه 12 شب میذارم با خیال راحت میخوابم، صبح ساعت6-7 میرم سراغش.اوایل میریختم توابکش البته زیرش هم یه کاسه بزرگ میذاشتم هی میکوبیدم البته بیشتر همسری میکوبید. ولی الان وقتی زیرشو خاموش کردم و کمی از حرارت افتاد ،میریزم تو مخلوط کن کار خودمو راحت کردم فقط چند ثانیه. دوباره میریزم تو قابلمه و زیرشو روشن میکنم نمکشو اندازه میکنم وقتی جا افتاد اماده است.در این مرحله میتوانید کره یاروغن جامد که پیشنهاد من لادن طلایی با عطر زعفران است را اضافه میکنم( یا کلا حذفش کنید و رژیمیش کنید.)
تزیین روش هم با کنجد و دارچین که کمی تو روغن تفت دادم + شکر رنگی هم ریختم. البته بعضی ها با نمک میخورن.

            نام: DSC_1820.jpg نمایش: 7 اندازه: 89.2 کیلو بایت

پسندها (1)

نظرات (0)