وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 9 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

آش رشته

1393/5/2 2:34
262 بازدید
اشتراک گذاری

                         

مواد لازم: برای 4 نفر 

عدس 1/4 پیمانه  60 گرم

لوبیا قرمز و لوبیا چیتی باهم 1/2 پیمانه 125 گرم

نخود 1/2 پیمانه 125 گرم 

رشته 1/3 بسته 500 گرمی 150 تا 200 گرم

سبزی چشمی میریزم

سیر داغ ، نعنا داغ ، پیاز داغ 

طرز تهیه: 

حبوبات را چند ساعت قبل خیس کنید و مدام ابشان را عوض کرده تا نفخشان گرفته شود.اگر خیلی حساس هستید با عرق نعنا خیس کنید تا خاصیت نفاخیشان کامل گرفته شود.  سپس روی حرارت گذاشته تا نیم پز شوند ، در این لحظه سبزی را اضافه نموده  ،در اینجا زردچوبه و فلفل  و همچنین مقداری سیر داغ ، پیاز داغ ، نعنا داغ را افزوده میگذاریم تا حبوبات و سبزی پخته شوند سپس رشته را اضافه نموده میگذاریم تا آش جا بیفتد در اخر برای ترشی آش ، میتوان کمی ابغوره یا 1 قاشق غذاخوری کشک اضافه کرد که من بشخصه کشک اضافه میکنم که دیگر نیازی به افزودن آرد نیست . در اخر نمک را افزوده  .آش اماده تزیین است نوش جان.

نکته: 

*حتما نمک را بعد از رشته اضافه نمایید زیرا بعضی رشته ها نمک دارند.

*بنظر من اگر اسفناج یا برگ چغندر سبزی آش کافی باشد خودش به آش لعاب میدهد و نیازی به اضافه کردن آرد نیست .

*اگر مایل بودید آرد اضافه کنید 1 قاشق غذاخوری آرد را در مقداری آب حل نمایید سپس به آش قبل از ریختن رشته اضافه کنید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)