وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 12 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

سوپ جو با شیر

1393/10/6 12:26
313 بازدید
اشتراک گذاری

                   

سوپ جو با شیر
گردن مرغ را با اب و نمک و پیاز میذارم بپزه(من همیشه گوشت مرغ را میذارم تنهایی بپزه وقتی جوشید ابشو عوض میکنم حالا با نمک و ادویه و پیاز میذارم روی حرارت) . نصف لیوان جو با 4 لیوان اب میذارم نم نم بپزه بدون در حتماااا. وقتی خوب پخت و اب جوها کشیده شد اب غلیظ شده مرغ را اضافه میکنم (از همون اب گردن مرغ که صاف کردم ) وقتی جوها نرم نرم شدن 3 تا لیوان شیر اضافه کرده مدام هم میزنم تا جوش بیاید هم میزنیم تا در اثر حرارت شیر نبرد)وقتی جوش امد قارچ و گوشت مرغ را افزوده . نصف ق غ پر نمک و 1/3 لیوان ابلیمو (حتما ابلیمو را یا قبل ریختن شیر اضافه کنیم یا اواخر پخت که میخواهیم سوپ را سرو کنیم)هر چند دقیقه یکبار هم میزنیم تا شیر ته نگیرد .این سوپ را تا زمانی روی حرارت قرار میدهم (البته از مامان شو شو یاد گرفتم)تا به غلظت برسد. دیگه خودش غذای کامله.


نوش جان.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)