وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 9 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

کیک فنجانی با کرم کره ای میوه ای و شکلات اب کرده

1393/6/12 7:35
848 بازدید
اشتراک گذاری

            نام: DSC_11741.jpg نمایش: 0 اندازه: 66.2 کیلو بایت

دستورش رو از مجله قناد باشی نوشته شیما درویش برداشتم و خودم 3 عدد هلو انجیری خرد کردم و اضافه کردم که عالی بود جا داشت بیشتر باشه.
طعم کاپ کیک عالی بود ولی کرمش نه.
ارد 115 گرم
بکینگ پودر 1قاشق چایخوری
شکر 100 گرم
کره115 گرم که من از مخلوط کره و روغن صاف استفاده کردم
تخم مرغ 3 عدد
پودر بادام 50 گرم من استفاده نکردم
گلاب 1 قاشق چایخوری که من از شیر استفاده کردم
کرم کره ای:
کره نرم 85 گرم
پودر شکر 175 گرم
ابلیموی تازه 2 قاشق چایخوری
مربای دلخواه 1 قاشق سوپخوری که من از شهد البالو استفاده کردم 
ابتدا فر را با حرارت 190 درجه سانتی گراد روشن نموده.قالب مافین را کاغذ انداخته و کنار بگذارید
ارد و شکر و بکینگ پودر را در ظرفی الک نموده(توی مجله اشتباهی نوشته ارد و نمک و بکینگ پودر و اصلا شکر رو ننوشته که منم از یه پنس نمک استفاده کردم)وسط ارد گودی ایجاد کنید و تخم مرغ ها را که کمی زدید را اضافه کنید هم بزنید تا با هم مخلوط شوند کره اب شده را به تدریج اضافه نماییید ودر نهایت پودر بادام و گلاب( که من هلوی خرد شده وشیر اضافه کردم) مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید در مجله نوشته احتیاج به همزن برقی نیست ولی من استفاده کردم.
به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت دهید سپس داخل قالب ریخته و در فر به مدت 20 دقیقه بپزید بعد از پخت و خنک شدن با کرم کره ای تزیین کنید.
کرم کره ای: کره و پودر شکر را با همزن برقی بزنید تا نرم ولطیف شود اب لیمو و مربا را اضافه کنید کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود.

              نام: DSC_11611.jpg نمایش: 0 اندازه: 59.7 کیلو بایت

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)