وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 14 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

کیک شیفون

1394/2/17 13:37
491 بازدید
اشتراک گذاری

               نام: DSC_0204.JPG نمایش: 62 اندازه: 96.8 کیلو بایت

کیک شیفون من که همیشه با این دستور و توی قابلم روی گاز درست میکنم و راضی ام
تخم مرغ 4 تا
ارد 200 گرم
روغن 72 گرم
شکر 200 گرم
اب 120 گرم
وانیل مقداری
نمک 1 پنس
ب پ 8 گرم
زرده وسفیده را جدا میکنیم سفیده رو میزنیم تا کامل پف کنه سپس مقداری شکر رو باهاش مخلوط میکنیم تا جای پره همزن روش بمون یعنی فرم بگیره.
در ظرف جداگانه ای زرده ها رو با وانی میزنیم تا کرم رنگ و کشدار شوند سپس روغن و بقیه شکر را افزوده ودر اخر هم اب.
سپس ارد و ب پ و نمک را با هم الک کرده 3 بار به مخلوط زرده افزوده و در اخرسفیده را به ارامی به صورت دورانی با مواد مخلوط کرده تا پف کیک نخوابد زمان تقریبی است روی گاز زمان بیشتری میبرد توی فر بعد 25 دقیقع و روی گاز بعد 30الی 40 دقیقه چک کنید
اگه مثل من خواستین روی گاز بپزین کف قابلمه رو چرب کنید مواد کیک را ارام توش بریزید زیر قابلمه شعله پخش کن بذارید و روش دمکنی قرار بدیدبا حرارت خیلیی کم 20الی نیم ساعت اصلا درو برندارین که پف کیک میخوابه برای من 1 ساعت زمان برد تا خوب بپزه
من دو تا کیک پختم کیک شکلاتی رو تو فر که بادستوری بود که تخم مرغ ها رو جدا نمکرد پف نداشت ولی خوشمزه بود روی گاز که ساده بود بسیار پف نمود
بعدوقتی خنک شدند لایه ای بریدم و اب کمپوت اناناس مرطوب کردم یک لایه گاناش(با نسبت مساوی 100 به 100) میوه خرد شده اناناس دوباره لایه بعد در اخر با گاناش، گل ،ویفر و قند ریز تزیینی تزیین کردم به مناسبت روز پدر برای همسرم و پدر شوهرم)
(مامانم قندش بالاس برای خونوادم نمیتونستم ببرم)

پسندها (2)

نظرات (1)

اشپزخانه خانواده سبز
1 خرداد 94 16:06
چقدر زیباست