وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 5 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

ته چین مرغ و قارچ و بادمجان

1394/4/10 9:46
696 بازدید
اشتراک گذاری

             نام: DSC_0759.jpg نمایش: 26 اندازه: 95.5 کیلو بایت

برنج 2 پیمانه، قارچ 4 عدد، بادمجون 3 عدد، ماست 1 پ، زرده تخم مرغ ،2 عدد، روغن مایع نصف پ ، زرشک به میزان دلخواه،زغفرون به مقدار لازم ،پودر هل هم میریزم که اینبار به علت نداشتن نریختم، ابلیمو برای مزه دار کردن مرغ ،رنگ غذا ،نصف پ اب مرغ


برنج را زنده ابکش نموده، بادمجونها رو تلخیشون رو گرفته و سرخ نموده و خرد کرده یا همان ابتدا حلقه ای برش داده 

 قارچها رو هم 3 دقیقه با ابلیمو تفت داده 


مرغ راهم پخته و خرد میکنم

ماست و زرده تخم مرغ ، روغن مایع و پودر هل را با هم ترکیب کرده برنج را افزوده.سپس مایه را 3 قسمت کرده قسمت اعظم را زعفرون زده

و 2 قسمت کوچکتر هرکدام به اندازه نصف پ چندقطره رنگ خوراکی افزوده(سبز و قرمز).

 

حال ابتدا قالب را چرب نموده

با رنگ قرمز قسمت گل لاله را پر کرده

سپس قسمت برگ و ساقه لاله

سپس مقداری برنج زعفرونی را روی این لایه ریختم

 

بعد بادمجون

دوباره یه لایه برنج زعفرونی سپس مرغ و قارچ و زرشک

و در اخر برنج زعفرونی ریخته و فشار داده تا منسجم شود

15 دقیقه در فر قرار دادم سپس از فر د راوردم و رویش را فویلی که چند جایش سوراخ کردم کشیدم(در این مرحله اب مرغ را دور قالب بدهید ،من چون از مرغ پخته فریزی استفاده کردم اب مرغ نداشتم)

سپس به مدت 1ساعت و نیم در فر با حرارت 180 قرار دادم.

پسندها (1)

نظرات (0)