وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 7 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

نان شیرین

1396/9/18 13:53
172 بازدید
اشتراک گذاری

                             

نان شیرین دستور از ماهنامه هنر اشپزی شماره82 از ایلا غفوری نیای گل
مواد خمیر:
شیر 1پ
کره سرد 85 گرم حبه ای سرد
خمیرمایه خشم فوری 2 و 1/4 ق چ
نمک 1 ق چ
ارد 5 تا 5/5 پ
تخم مرغ 2 عدد
مواد میانی:
شکر 1پ
ارد 1 و 1/3 پ
پودر کاکائو 4 ق س
ارچین 2 ق چ
کره سرد 100 گرم حبه ای خرد شده
زرده تخم مرغ 4 عدد
گردو ریز خرد شده 6 ق س
رومال نان:
زرده تخم مرغ 1 عدد
شیر 1 ق س
شیر و کره را روی حرارت بگذارید تا کره ذوب شود. دما را کنترل کنید تا شیر خبلی داغ نشود. به محض اب شدن کره ها شیر را از روی حرارت بردارید. در ظرف مناسبی خمیر مایه، شکر ،نمک، و 2 پیمانه از ارد را مخلوط کرده و شیر را که با کره گرم کرده اید به ان اضافه نمایی . این مواد را با دور متوسط همزن 2 دقیقه بزنید تخم مرغ ها و 1 لیوان دیگر از ارد را اضافه کرده و مجددا 2 دقیقه با دور تند همزن بزنید. همزن را خاموش کرده و ارد را کم کم با مواد مخلوط و حدود 5 تا 10 دقیقه ورز دهید. در کاسه ای به مقدار 1 قاشق چایخوری روغن مایع ریخته و خمیر اماده را در یک دور در کاسه بچرخانید . ر.ی خمیر را بپوشانید و به مدت 1 تا 1/5 ساعت استراحت دهید تا حجمش دو برابر شود.
در این فاصله مواد میانی را تهیه کنید:
به این ترتیب که شکر ،ارد،کاکائو،دارچین و کره سرد را با چنگال مخلوط کنید. بعد از این که کره به خورد مواد رفت،زرده های تخم مرغ را نیز اضافه کرده و با دست مخلوط کنید. در اخر گردو را نیز به مواد بیافزایید. مواد میانی را به 14 قسمت مساوی تقسیم کنید.
بعد ااز اماده شدن خمیر ،پف خمیر با مشت خوابانده و به 14 قسمت مساوی(چانه های 80 گرمی) تقسیم کنید . خمیر ها را به صورت بیضی باز کرده وشط هرکدام یک تکه از مواد میانی که قبلا تقسیم کرده بودید بگذارید. خمیر را با موا د میانی رول کرده و کناره های خمیر را به زیر بدهید تا باز نشود. نان های اماده را روی سینی فر چرب شده با فاصله چیده رویانها چند برش مورب ایجاد کرده و مجددا نیم ساعت دیگر استراحت دهید. روی نان ها با قلم مو مخلوط زرده و شیر را مالیده و در فر گرم شده با دمای 190 درجه سانتی گراد حدود 20 تا 25 دقیقه یا تا زمانی که روی نانها طلایی شود قرار دهید.

من با نصف مقدار دستور و به صورت یک قرص نان گرد درست کردم تو قالب کیک و دسر به شکل افتابگردون بهش شکل دادم.

 

                              

قبل فر

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)