وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 7 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

نان صربی

1396/9/21 15:48
202 بازدید
اشتراک گذاری

                         


1 - یک پیمانه شیر 
2 - سه پیمانه (400 - 450) گرم آرد
3 - 1/2 قاشق چایخوری نمک
4 - 10 قاشق غذاخوری شکر(بدلخواه)
5 - 80 تا 100 گرم کره
6 - 10 گرم یا 1 و 1/4 قاشق چایخوری مایه خمیر
7 - زرده تخم مرغ 1 عدد 
8- زعفران دم کرده به دلخواه

1 ق چایخوری شکر + 1 ق غذاخوری آرد + مایه خمیر را در ظرفی ریخته و شیر گرم را اضافه می کنیم تا عمل بیاد.
در ظرفی دیگر ، شکر و نمک را می ریزیم و مایه خمیر عمل آمده را بهش اضافه میکنیم .

در سه مرحله آرد اضافه میکنیم و با قاشق هم زده وقتی خودش گرفت و جمع شد.(خمیر من 2.5 پیمانه آرد برد.)


روی میزی که آرد پاشی شده خمیر را 10 دقیقه ورز میدهیم .می گذاریم 1/30 الی 2 ساعت استراحت کنه 

بعد با غلب گرد ،غالب زده و در ظرف می چینیم .من در ظرف پیتزا چیدم.

و کره ذوب شده را روی آن می ریزیم و میگذاریم 15 دقیقه استراحت کند .

در آخر کار زرده تخم مرغ و کمی زعفران رویش می مالیم.


در دمای 180 دقیقه میگذاریم 30 دقیقه در فر بماند .
بعد از پخت می گذاریم تا روی اون هم برشته بشه اینجوری.


نوش جان .

میان نونها کرمفیله دستسازه

کرمفیل:

دستورشو از وبلاگ کافه شکلات برداشتم باطفم وانیلی موزی
زرده تخم مرغ 1عدد
کره 50 گرم
ارد سفید 1 ق غ 
شیر 1/4 پ
شکر 1/4پ
خامه 1ق م
وانیل 1/4 ق چهر نوع اسانس دلخواه یا طعم دهنده دلخواه که من اسانس موز اضاف کردم.

زرده +شکر+وانیل را انقدر میزنیم تا کشدار شود نام: DSC02796.JPG نمایش: 559 اندازه: 31.3 کیلو بایت
بعد شیر و خامه را افزوده هم میزنیم تا یکدست شود زرده باید خوب هم بخورد تا بوی زخم ان گرفته شود.حالا کره را داخل تابه کوچک میریزیم و میگذاریم تا اب شود وقتی اب شد ارد سفید را توی تابه تفت میدهیم تا بوی خامی ان گرفته شود نام: DSC02800.JPG نمایش: 574 اندازه: 37.2 کیلو بایتبعد مایه تخم مرغی را به ارد افزوده در اینجا باید حرارت خیلی کم باشد و مدام هم میزنیم تا گلوله ایجاد نشود و مواد بخورد هم بره .
میگذاریم مایه به غلظت یرسه سپس از روی شعله برمیداریم تا خنک شودرنگ و اسانس دلخاه را می افزاییم.اسانس را زیاد اضافه نکنید تلخش میکنه در حد یکی ، دو قطره کافیه.
خیلی زمانبره ولی واقعا خوشمزس.
هرکاری کردم سایت اپلود عکسشو اپلود نکرد با اینکه حجمش کم بود و فرمتشم درست!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)