وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 11 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

شربت زعفران -شربت بار

1393/4/31 7:10
1,435 بازدید
اشتراک گذاری

                               

شربت زغفران یا شربت بار که با غلظت های متفاوتی تهیه میشود من با همان غلظتی که برای بعضی شیرینی ها مثل زولبیا بامیه تهیه میشود تهیه اش میکنم سپس اب و یخ  را هم اضافه میکنم.

مواد لازم:

شکر نیم کیلو 

آب 150 میلی لیتر

جوهر لیمو نصف قاشق چایخوری

گلاب 3 قاشق

طرز تهیه:

اب وشکر را قبل از اینکه روی حرارت قرار دهید خوب هم بزنید سپس روی حرارت گذاشته و اصلا هم نمیزنیم تا شکرک نزند وقتی شکر حل شد اگر به عنوان شربت بار شیرینی خواستید استفاده نمایید با برس اغشته به ابلیمو فقط دیواره ظرف را برس کشیده برای شکرک نزدن برای شربت به عنوان نوشیدنی  نیاز نیست وقتی یه جوش زد جوهر لیمو و گلاب  را اضافه میکنم وقتی حباب زد یعنی قوام امده است(این غلظت برای زولبیا بامیه  خوب است) خاموش کرده و زعفران دم شده را افزوده .برای استفاده در زولبیا بامیه  اگر محل زندگی رطوبت دارد کمی گلوگز یا بادکا به شربت اضافه نمایید.

نکته :

*این مقدار 2 پارچ شربت میدهد  اگر برای یک پارچ خواستید مواد را نصف کنید .

*میتوان زعفران را حذف کرد و به ان مقداری خاک شیر که شسته اید بیافزایید.

                                        

نوش جـــــــــــــــــــان

پسندها (1)

نظرات (0)