وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 8 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

پیراشکی کرمدار

1393/5/1 13:03
857 بازدید
اشتراک گذاری

                             

از سری آموزشهای بدون همزن برقی

مواد خمیر پیراشکی:

برای عمل اوردن خمیر: مایه خمیر 1 قاشق غذاخوری / شکر 1 قاشق غذاخوری / اب ولرم نصف استکان 

روغن نصف استکان 

اب 1 لیوان

شکر 1 قاشق غذا خوری

وانیل 1/4 قاشق مربا خوری 

ارد سفید 3 الی 4 لیوان

مواد کرم پیراشکی:

ارد سفید نصف لیوان

شکر 1 لیوان

وانیل 1/4 قاشق مربا خوری 

اب 1 لیوان( که بنظرم شیر لطیف ترش میکند به همین خاطر نصف لیوان اب و نصف لیوان  را شیر ریختم)

طرز تهیه:

اول توی یه لیوان مایه خمیر و شکر را ریخته و اب ولرن را افزوده و ارام ارام مخلوط کرده سپس روی لیوان را پوشانده ،10 دقیقه استراحت داده.

اب ، روغن ، شکر و وانیل را توی ظرفی ریخته با قاشق خوب هم میزنیم  تا مخلوط شوند ، خمیر مایه اماده را هم اضافه کرده پس از  مخلوط کردن ، ارد الک شده  را کم کم افزوده و هم میزنید تا حدی که دیگر نشود با قاشق هم زد سپس با دست مخلوط میکنیم. دوباره ارد را قاشق قاشق افزوده تا حدی که خمیر به دست نچسبد(حدود 3 لیوان) روی خمیر را با پارچه تمیزی پوشاند به مدت 20 دقیقه تا حجم خمیر 2 برابر گردد.

یک تکه از خمیر برداشته روی میز کار ارد پاشی شده به قطر 1 سانتی متر باز نموده و قالب زده خمیر های قالب زده را هم با پارچه پوشانده تا تمام خمیر را قال بزنید(خشک نشوند)خمیر ها را استراحت داده تا پف کنند بعد قابلمه را روی حرارت قرار داده سپس رو غن سرخ کردنی ریخته، وقتی رو غن گرم شد شعله را کم نموده که پیراشکی ها هم خوب سرخ شوند و هم روغن تا پایان کار نسوزد.

با قاشق تند تند روغن داغ روی پیراشکی ها بدهید که ابتدا پف میکنند  و بعد سرخ میشوند که بر میگردانیم تا ان طرفشان هم سرخ شوند خیلی تیره نشوند تغییر رنگ بدهند کافیست چون بعد پخت تیره تر میشوند. سپس توی توری قرار داده تا روغن اضافیشان گرفته شود بعد روی دستمال اشپزخانه قرار دهید. بعد که کمی سرد شدند برش داده و  از کرم داخلشان را پر کرده.

طرز تهیه کرم:

ارد و شکر را توی قابلنه ریخته کم کم اب را افزوده و مدام هم میزنیم تا ارد گوله نشود سپس روی حرارت ملایم قرار داده و دائم هم میزنیم تا همانند فرنی شود در اخر شعله را خاموش کرده و وانیل را بیافزایید.

 

  

             نام: DSC_12551.jpg نمایش: 293 اندازه: 82.2 کیلو بایت  

پسندها (1)

نظرات (0)