وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 10 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

کیک سیب و دارچین2

1393/9/11 6:46
238 بازدید
اشتراک گذاری

                           

  1. لازم
     
       

    سیب و دارچین و پودر قند را باهم قاطی میکنیم میگذاریم بماند.
    کره و شکر را با همزن برقی خوب هم بزنیدسپس تخم مرغها را یکی یکی اضافه کنید بین هرتخم مرغ 60 ثانیه فاصله باشد .
    بعدازآخرین تخم مرغ وانیل را افزوده و هم بزنیدتا کاملا" مواد سبک شود.

    (نکته مهم )سپس ماست را با قاشق به مواد اضافه میکنیم.
    و درآخر مخلوط آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنیدو هم بزنید تا مواد یکدست شود.
    کمی ازمواد را داخل قالب چرب شده بریزید و روی آن را کمی سیب ورقه شده که با دارچین و پودر شکر مخلوط کرده بگذارید و دوباره کمی ازمواد راروی سیب ها بریزید.
    قالبهای پرشده را درفر با حرارت 175 درجه سانتیگرادقراردهید تا روی انها کمی طلائی شود.
    نکته ها

    درزدن کره و زرده تخم مرغ باید دور همزن متوسط باشد
    میشود ازگلابی هم استفاده کرد..
    ماست خاصی نباشد نه ترش و نه شیرین
    اضافی سیب که دارچین و پورد قند زدیم درفریزنگه میداریم درموقع لزوم 1 ساعت قبل از استفاده درمی آوریم
    اسپری آب لیمو برای سیاه نشدن سیب هست.
    بادستور  مامی رایحه عزیز که از دستوری که قبلا من استفاده میکردم پوک تر بود فقط اینکه بجای 100 گرم کره 50 گرم روغن و 50 گرم کره استفاده کردم 
    و اینکه همه مواد رو بجز ارد و ب پ مخلوط کردم نصف نموده به یکی نصف ارد رو افزودم به نصف دیگه 2 ق ارد کم و 2 ق پودر کاکایو اضافه کردم و با الک کردن پودر کاکایو بین دولایه لایه بندی کردم هم در سطح زیر هم سطح روی کیک سیب گذاشتم در مافین هاهم که لا به لاش سیب گذاشتم.
پسندها (2)

نظرات (0)