وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 10 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

شیرینی کشمشی 1

1393/9/15 13:54
224 بازدید
اشتراک گذاری

این شیرینی با این دستور نرم است بافت کلوچه ای داره .

                       

شيريني كشمشي

كره 100 گرم
ارد 150 گرم
پودرقند 200 گرم
كشمش 170 گرم
تخم مرغ 2 عدد
وانيل كمي
ماست 1 ق غ
نمکیه پنس

ميتوان ارد را 120 تا 180 گرم تغيير داد. يعني اگر كمي خشك خواستيم 120 گرم ميرزيم و اگر خواستيم كمي نرم باشه تا 180 گرم ميشه اضافه كرد
اگر خواستيم كمي خشك تر باشه به جاي پودر قند از شكر استفاده مي كنيم و زرده را اول ميزنيم بعد سفيده را در اخر اضافه مي كنيم
كشمش را 2 ساعت خيس ميكنيم و بعد شسته وروي دستمال پهن كرده  تا اب اضافه كشیده بشه بعد با كمي ارد مخلوط كرده  بعد توي شيريني ميريزيم. اين كار باعث ميشه كه كشمشها توي شيريني ته نشين نشه و نسوزه.
كره در دماي محيط را در ظرفي ريخته با پودر قند يا شكر به مدت 5 دقيقه ميزنيم و وانيل را اضافه مي كنيم که من کمی رنده پوست لیمو هم اضافه کردم
بعد از 5 دقيقه تخم مرغهارا دانه دانه اضافه كرده هر تخم مرغ بايد 1 دقيقه زده بشه.ماست و هم اضافه میکنیم...بعد ارد را ميريزيم. كمي با قاشق هم زده و در اخر كشمش را اضافه كرده. اگر قيف خامه در دسترس بود توي قيف بدون ماسوره ريخته و توي سيني فر كاغذ انداخته شده با فاصله ميریزيم به اندازه هايي مثل گردو . توي فر از قبل گرم شده با درجه 180 به مدت 15 تا 20 دقيقه قرار ميدهيم.

من با قیف زدم سایزش مینیاتوری بود.

تجارب من : بعضی ها رو با قیف زدم و بعضی هل رو با قاشق که تفاوتشون را متوجه بشم و اینکه زیر بعضی ها رو کره مالیدم و ارد پاشی کردم و بعضی ها رو کاغذ انداختم که جفتشون جدا شدند.

سری اول را گذاشتم خنک شد بعد جدا کردم و سری بعد را داغ داغ جداکردم بازم راحت جدا شد (البته فقط با این دستور : فاطمه مامی نیکوی عزیز مامی سایت)

                 

 بافتش نرم مثل کلوچه....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)