وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 10 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

شیرینی کشمشی 2

1393/9/15 14:45
587 بازدید
اشتراک گذاری

             

از انجا که همسر محترم هم شیرینی رو مثل بیرون خشک دوس دارن و هم سایز بزرگ به گفته خودشون شکیلتره با دستور یاس کبود عزیز درست کردم و بردم خونه مادر همسری که همسرم جایی کار داشتن تا برگردن 1 دونه هم برای خودش باقی نمونده بودتا اومد گفت شیرینی درست کردی  بیاری همه رو پدر شوهر جونم با برادر شوهرم همراه  باچایی خوردن و گفتن بقیه نخورن چاق کننده است 1 عدد مادر شوهرف1 عدد من، 1 عدد دخملی .....
من پودر شکر رو نزدیک 30،40گرم کمتر ریختم شیرینیش به اندازه بود ولی از اونجاییکه تو پست باران جون خوندم اگر شکر رو کم بریزین روش براق نمیشه دفعه دیگه یکم بیشتر میریزم.
ممنونم راحله جوووووووون(مامی سایت)

شیرینی کشمشی یک شیرینی سنتی ایرانی که معمولا مورد پسند همه هست.
همراه با چای هم خیلی می چسبه

مواد لازم:

(من مواد رو دو برابر کردم)
پودر قند...........125 گ
آرد ...............100گ
روغن جامد یا کره.............50 گ
تخم مرغ............1 عدد
وانیل...............1/4 ق چ
کشمش پلویی............1/2 پیمانه

روش تهیه:

روغن و پودر قند را با هم مخلوط کرده و میزنیم تا سفید رنگ شوند.بعد تخم مرغ و وانیل را اضافه میکنیم و میزنیم.بعد نیمی از آرد را ریخته و با لیسک هم میزنیم.بعد کشمش ها را که  خیس کرده و خشک کردیم و ارد غلطاندیم را افزوده و بعد هم بقیه ی آرد را میریزیم و همه ی مواد را با هم ترکیب میکنیم. از مواد با قاشق چایخوری برداشته و کف سینی میگذاریم. دمای فر............160سانتیگراد زمان پخت...........10 دقیقه ( این زمان در فرهای مختلف متفاوت هست)

بافت این شیرینی بسکوئیتیه ولی در عین حال ترد و خوشمزه س.

قبل فر:


بعد فر:


 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)