وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 7 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

نان فنجانی مغزدار

1396/9/18 10:11
106 بازدید
اشتراک گذاری

                           

مایه خمیر 7گرم
آب ولرم 70 میلی لیتر
شکر 30گرم
کره نرم شده 25 گرم
تخم مرغ 1 عدد
شیر ولرم 60 میلی لیتر
نمک 1 چهارم ق چ
مغز دلخواه 200گرم
آرد به مقدار لازم (حدود 400گرم)

مواد رویه نون
زرده ی تخم مرغ 1 عدد
ماست 1 ق چ
زعفران 1 چهارم ق چ

مایه خمیر و کمی از شکر و آب ولرم را مخلوط می کنیم و اجازه میدهیم تا روی آن حباب بزنه.
در ظرفی تمام مواد به جز آرد را مخلوط می کنیم ،مایه خمیر را میریزیم و آرد را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر نرم و لطیفی درست بشه. روی خمیر را پوشانده تا حجم خمیر دو برابر بشه.
خمیر را کمی ورز میدهیم و مغز های دلخواه را اضافه می کنیم .
از خمیر چونه های 70 گرمی برداشته و در قالب مافین قرار می دهیم.و به مدت 20 الی 30 دقیقه استراحت می دهیم.
مواد رویه را مخلوط کرده و با برس روی نونها می کشیم و در فر 200 درجه به مدت 20 الی 25 دقیقه قرار میدهیم.
من برای مغز از شکلات چیبسی،کشمش،تخم آفتابگردان و قیسی خرد شده استفاده کردم.
با این مقدار خمیر 10 عدد نون خواهیم داشت.

که من به شکل سیب و گلابی فرم دادم
 

به روایت تصویر:

                          

 

                         

 

                         

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)