وب نبض خونه منوب نبض خونه من، تا این لحظه: 9 سال و 11 ماه و 15 روز سن داره

نبض خونه آشـــــــپزخونه ؛ من و دختــــــــــــــرم

یادگاری از دستپخت هایم برای یگانه دختر نازم

کوکیز ترک دار

1393/9/24 2:51
372 بازدید
اشتراک گذاری

با طعم های مختلف کوکیز ترک دار از میهمانان خود پذیرایی کنید.

مناسب برای سرو با چای

                   

طعم لیمویی:
ارد 85 گرم ،  ب پ 1/2 ق چ ، جوش شیرین 1/4 ق چ ، نمک یک پنس ، پودر نارگیل 22/5 ، شکر 50 گرم ، پنیر خامه ای 25 گرم ،رنده پوست لیمو  مقداری ،  کره ذوب شده 25 گرم ،  شیر 1/2 ق چ اب لیمو 1/2 ق چ
1 عدد تخم مرغ را وزن کردم بدون پوست 56 گرم بود با چنگال زدم و 1/3 ان را که 14 گرم بود را اضافه کردم.


..............................................................................................................................................................
طعم نسکافه ای:
بجای رنده پوست لیمو 1/2 ق چ  پر پودر نسکافه به کره اضافه کردم.
بجای 1/2 ق چ  اب لیمو ترش 1/2 ق چ دیگر شیر اضافه کردم.


..............................................................................................................................................................
طعم شکلاتی:
بجای رنده پوست لیمو 1/2 ق چ  پر پودر شکلات داغ به کره اضافه کردم.
بجای 1/2 ق چ  اب لیمو ترش 1/2 ق چ دیگر شیر اضافه کردم.


...............................................................................................................................................................
طعم دارچینی:
بجای رنده پوست لیمو 1/2 ق چ  پر پودردارچین به مواد خشک اضافه کردم.(البته مقداری را به تخم مرغ اضافه کردم )
بجای 1/2 ق چ  اب لیمو ترش 1/2 ق چ دیگر شیر اضافه کردم.


.....................................................................................................................................................................
طعم زعفرانی :
بجای کره از روغن جامد لادن طلایی با عطر زعفران استفاده کردم که ابتدا روغن را به روش بن ماری ذوب کردم گذاشتم یخچال کامل که بست دوباره روی حرارت کتری قرار دادم.
و 1/4 ق چ پودر زعفران را با شیر حل نموده و به تخم مرغ اضافه کردم.


.......................................................................................................................................................................
هنگامی هم که گلوله های شیرینی را اماده کردم 2 الی 3 گلوله را در ظرف پودر شکر قرار داده در ظرف رابسته تکان داده تا با  پودر شکر کامل اغشته گردند .
 و مقدار فراوانی شیرینی تهیه شد چون به نیت تولد خواهر زاده هام بود تا اونجایی که جا داشتم خوردم (بخدا چاق نیستم ولی از وقتی که با مامی سایت اشنا شدم باید مراقب وزنم باشم)
وبقیه شیرینی ها رفت برای خواهر عزیزم ، همه از طعم شیرینی خوششون اومد جز همســـــــــــــــــرم.

                    
 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)